Toegankelijkheid

BKWI is er voor iedereen. Daarom moet iedereen onze websites kunnen gebruiken. Ook mensen die bijvoorbeeld niet goed kunnen zien, mensen die niet goed kunnen horen of mensen die kleurenblind zijn.

Dus iemand die niet goed kan horen, moet onze video’s kunnen bekijken met ondertiteling. En iemand die niet goed kan zien, moet met een spraakprogramma onze website goed kunnen gebruiken. 

Hoe zorgen wij voor de toegankelijkheid?

  • Bij de bouw van onze webiste nemen we de toegankelijkheid als voorwaarde mee.
  • Voor mensen die niet goed kunnen horen, ondertitelen we onze video’s.
  • Mensen kunnen onze teksten zo veel mogelijk direct op de website lezen, zonder dat ze op een (pdf-)document hoeven te klikken. De (pdf-)documenten die nog op onze websites staan, vervangen we zo veel mogelijk door andere oplossingen. Bijvoorbeeld door een kortere tekst direct op de website. Als het nodig is om informatie snel bekend te maken, dan kunnen wij nog tijdelijk een pdf plaatsen.

Hoe controleren wij toegankelijkheid?

Om te controleren of onze website goed toegankelijk is en ook blijft, laten we een onafhankelijk bureau regelmatig onze website testen.

Toegankelijkheidsverklaring

We plaatsen een toegankelijkheidsverklaring op onze site. Daarin kunt u lezen aan welke afspraken we ons houden om onze website toegankelijk te maken.

Datum en ondertekening van de verklaring

Deze verklaring is 3 juni 2021 getekend voor 'gezien en akkoord' door het Afdelingshoofd Bedrijfsbureau.

Op 3 juni 2021 is voor het laatst gecontroleerd of deze verklaring nog klopt en volledig is. Als het nodig was, is de verklaring aangepast.

Meld problemen met toegankelijkheid

Samen met u houden wij onze website toegankelijk. Komt u een pagina tegen die niet voldoet? Laat het ons weten. Dan passen we dit aan. Geef uw melding door via communicatie@bkwi.nl. Laat ons weten welke pagina niet voldoet en wat er niet voldoet. Geef ook eventueel uw mailadres door zodat u kunnen laten weten dat het probleem is verholpen of als wij nog vragen over uw melding hebben.

Wat kunt u van ons verwachten?

  • Binnen 5 werkdagen krijgt u een ontvangstbevestiging.
  • We informeren u over de voortgang en de uitkomst.
  • Binnen 3 weken is uw verzoek afgehandeld.

Heeft u een klacht?

Bent u niet tevreden met de manier waarop uw klacht is behandeld? Of hebben we niet op tijd gereageerd? Dan kunt u contact opnemen via de klachtenpagina.