Uitbreiding taaksheet Buitendienstmedewerker Uitkeren
Onderstaande wijzigingen zijn van toepassing voor UWV-gebruikers van de vernieuwde versie van Suwinet-Inkijk.
De Buitendienstmedewerker Uitkeren heeft alle informatie over een werkgever nodig zodat er bij faillissementen meer mogelijkheden zijn om te onderzoeken of er sprake is van blijvende betalingsonmacht bij werkgevers die het loon aan hun werknemers niet meer betalen.
Suwinet-Inkijk beschikbaar voor Klachtenambassadeur
De Klachtenambassadeur heeft breed inzicht nodig in de informatie van Suwinet zodat deze een objectieve, onafhankelijke, goede en zorgvuldige klachtanalyse, -behandeling en –afhandeling kan uitvoeren.
Het doel van de Klachtenambassadeur is het zelfstandig in behandeling nemen en afhandelen van klachten, M-meldingen, vraagstellingen van de Nationale Ombudsman waarbij geen face to face contacten noodzakelijk zijn. De aanvraag betreft een verzoek tot toegang voor Suwinet in verband met klachtafhandeling, zoals beschreven in de Algemene wet bestuursrecht (AWB) hoofdstuk 9. Artikel 7.