BKWI krijgt 7.6

03 Apr 2017

Alles draait bij BKWI om een professionele dienstverlening aan de Suwiketen. Twynstra Gudde heeft namens BKWI onder ketenpartners een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd op bestuurlijk niveau. BKWI ontvangt een gemiddelde van 7,6 van haar opdrachtgevers en ketenpartners.

Alles draait bij BKWI om een professionele dienstverlening aan de Suwiketen. Twynstra Gudde heeft namens BKWI onder ketenpartners een klanttevredenheidsonderzoek (KTO) uitgevoerd op bestuurlijk niveau.

Bram van Vliet van Twijnstra Gudde licht de resultaten van het KTO toe: “Bestuurders zijn tevreden over de toegevoegde waarde en dienstverlening van BKWI, maar geven tegelijkertijd een paar belangrijke aanbevelingen.

Onderzoek onder stakeholders op bestuurlijk niveau

Het klanttevredenheidsonderzoek is uitgevoerd onder negen stakeholders op bestuurlijk niveau. In totaal zijn veertien mensen geïnterviewd over de prestaties van BKWI. Het onderzoek is kwalitatief ingestoken en bedoeld als bron van feedback (leren) voor BKWI. Wat gaat goed?

Wat kan er beter? Om antwoord te krijgen op de vraag hoe klanten de dienstverlening ervaren, hebben wij van medio december 2016 tot en met januari 2017 het tevredenheidsonderzoek uitgevoerd.

Uitkomst ketenpartners positief met aandachtspunten

In het onderzoek is onderzocht hoe klanten de toegevoegde waarde, dienstverlening, uitvoering en kernwaarden van BKWI ervaren. Suwinet wordt als belangrijkste product van BKWI herkend en betiteld als zeer stabiel en betrouwbaar. De medewerkers van BKWI worden door de geïnterviewden veelal gekenmerkt als professioneel en deskundig.

De Ketenpartners waarderen de uitvoering die BKWI geeft aan de gegevensuitwisseling in de keten Werk & Inkomen en vinden BKWI op dit moment onmisbaar.

Tegelijkertijd zijn er ook aandachtspunten, zoals de effecten van de koerswijziging, met focus op beheer en uitvoering, van BKWI op sommige Ketenpartners. Een terechte koerswijziging, maar de ketenpartners zien nu ook mogelijkheden voor BKWI op het proactief agenderen, anticiperen en adviseren bij nieuwe ontwikkelingen in de Keten.

Beoordeling met een 7,6

Gemiddeld beoordelen de bestuurlijke opdrachtgevers en ketenpartners de dienstverlening van BKWI met een 7,6. Het meest tevreden zijn klanten over de professionele, deskundige en voorkomende handelswijze en snelheid waarmee veranderingen worden doorgevoerd. Ook de klantvriendelijkheid wordt zeer gewaardeerd.” besluit Bram van Vliet.

Jeannette van Haren, directeur van BKWI: “Het is voor ons een nuttige uitkomst en mooi score. Onze uitdaging voor 2017 is om een nóg betere waardering te krijgen. Wij danken onze opdrachtgevers en ketenpartners voor hun bijdrage aan het onderzoek. Hun respons geeft ons de mogelijkheid om onze dienstverlening verder te optimaliseren.”


Onderwerpen

Websitenieuws